dinsdag 10 juli 2012

DAG 11 – VAN QUEBEC NAAR MOOSEHEAD LAKE IN DE USA

Na de drukke dag van gisteren doen we vanochtend rustig aan. Gisteren is bijna iedereen naar huis gegaan dus het is erg rustig geworden op de camping. We hebben overwogen om nog een dag in Quebec te blijven en een paar watervallen in de buurt te gaan bekijken, maar we beslissen toch om vandaag naar Moosehead Lake te rijden, in Maine USA. Na een ontbijtje in het zonnetje rijden we om ongeveer 11.00 uur van de camping af. De totale rit is nominaal ongeveer 3½ uur rijden, maar inclusief alle stops doen we er ongeveer 5 ½ uur over. De rit zelf is echt schitterend. Zowel het zuiden van Quebec als het noorden van Maine zijn echt ongelooflijk mooi. Bergachtig landschap met veel bossen, rivieren, meren, watervalletjes, etc. Het is ook nog heerlijk weer met een mooie blauwe lucht achter de bomen is het de mooiste rit tot nu toe. Na ongeveer 2 uur komen we bij de grens met de USA. We moeten een minuut of 15 wachten voordat we aan de beurt zijn, maar dan gaat het voorspoedig.
We hebben een hele aardige grensmeneer en na het stellen van een aantal (standaard) vragen zoals of we wel eens gearresteerd zijn, wat we komen doen in de US en hoeveel geld we bij ons hebben, wil hij nog even de camper van binnen zien. Hij checkt de koelkast en daarna kunnen we snel weer verder. Totaal oponthoud ongeveer een half uur. Aanzienlijk beter dus dan bij Niagara Falls. Maar ja, toen moesten we ook nog een visa waiver halen en nu niet meer. Na de grens rijden we de eerste parkeerhaven op die we tegenkomen. Het is een scenic parkeerhaven, en met recht. Naast de parkeerplaats is een mooie waterval. Na wat geklim en geklauter komen we aan de voet van de (ongeveer 20 meter hoge) waterval. Het is een heel mooi plekje en
een prima onderbreking van de reis. We maken even een soepje en een pizza warm en hebben een lekkere lunch. We vervolgen onze weg en als we in een dorpje komen, bezoeken we de lokale supermarkt. Als je de US in gaat mogen er geen verse levensmiddelen als groente, vlees en fruit mee, dus we moesten weer even inslaan. Het is nog ongeveer een uur rijden naar de camping bij Moosehead Lake en de weg er naar toe is echt prachtig. De benzinemeter loopt wel wat terug, dus we zijn blij als we in dit dunbevolkte gebied een tankstation tegenkomen. Tegen half vijf rijden we de camping op in Greenville, Maine. Het is een hele mooie camping midden in de bossen en wij hebben een prima plek. Ruim en met veel privacy. Bij de receptie pakken we wat foldertjes om te kijken wat we morgen gaan doen. Eén ding is zeker; we willen elanden
zien! Dus we boeken een Moose safari voor morgen. Samen met 4 anderen gaan we een minuut of 40 rijden naar een afgelegen meertje, waar we met de kano verder gaan, op zoek naar elanden. We zijn heel benieuwd of we ze gaan zien. We steken de barbecue en later het kampvuur aan en doen nog een spelletje (voor het eerst De Kathedraal gespeeld en Richard heeft gewonnen). Een prima reisdag en met zulke mooie wegen, is het reizen ook genieten.

1. En weer bijgelezen (zelf ook op vakantie), gelukkig is iedereen weer opgeknapt. En wat een prachtige omgeving hier inderdaad, echt mooi om onderaan zo'n waterval lekker te kunnen eten !

En inderdaad, nu is de grensovergang gelukkig wat makkelijker, de ellende hadden jullie al gehad. Ook de tank weer voor $200 volgegooid zeker ... ?

Succes met de zoektocht naar Moose ! En fijn vervolg van de trip !

2. Natuurlijk heeft Richard gewonnen :-)

3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.