donderdag 12 juli 2012

DAG 13 - SHOPPEN EN DE ZEE

Vandaag verlaten we Moosehead Lake (we hebben nu toch Moose gezien) en rijden naar de kust, naar Acadia National Park. Acadia National Park is na Yosemite het meest bezochte park van de US. We doen vanochtend weer rustig aan en rijden rond een uur of
10 weg. De route vandaag is weer prachtig. Door beboste bergen met meertjes en riviertjes rijden we langzaam de hogere bergen uit. De totale rit duurt een uur of 3, maar zo ongeveer halverwege komen we door Bangor, een van de grootste steden van Maine. En van te voren hebben we al uitgezocht dat we in Bangor twee interessante dingen te doen hebben; langs het huis van Stephen King rijden en …….. shoppen! Er zit een prima shopping mall in Bangor met onder andere een Gap, een Abercrombie en een Aeropostale. Dit is dan ook onze eerste stop en we slaan onze slag. In alle drie de genoemde winkels komen we met tassen naar buiten. Het is dan ook maar goed dat we heen zijn gevlogen met drie koffers en terug kunnen met vier! Bij de Radioshack halen we ook nog een iPod voor Susans verjaardag. Omdat we er zo rond
lunchtijd zijn eten we gelijk een lekkere sandwich in de mall. Een prima stop zo halverwege dus. Als we naar buiten lopen is het weer lekker warm geworden, we denken zo’n 30 graden. Toch wel iets warmer dan bij Moosehead Lake wat een stuk hoger lag. We rijden weer naar Bangor en zoeken het huis van Stephen King nog even op. Het is een mooi huis, maar niet superbijzonder. Grappig is wel het hek voor het huis met spinnen en vleermuizen er in verwerkt. Daarna rijden we richting de kust, naar Mount Desert Island waar Acadia National Park is gevestigd. Het is nog maar een uurtje vanaf Bangor en we komen er eind van de middag aan. We rijden naar de KOA en er is gelukkig nog plek genoeg. De camping ligt prachtig aan de kust (daarom heet ie vast Oceanside) en we hebben een plekje zo’n 50 meter van de waterlijn. We krijgen van de campingmevrouw al wat uitleg over hoe we het beste het park kunnen bezoeken, want dat gaan we morgen doen. We gaan eerst even pootjebaden en daarna is het tijd voor het diner. Wat de campingmevrouw ons ook vertelde is, dat er op de camping een Lobsterman staat die verse kreeften stoomt. Dat willen we ook! Dus we halen 2 kreeftenmenu’s
(met corn en coleslaw) en nemen die mee naar de camper. Heerlijk zo’n verse kreeft! Voor Iris en Susan warmen we de spareribs op die we gisteren meegenomen hebben van het restaurant (doggybag!). Na het eten lopen we nog even naar de waterlijn voor de sunset. Je kunt de zon net niet in de zee zien zakken, maar het is wel een mooi gezicht. We komen zo waar een Nederlands gezin tegen die ook een rondreis door Canada en Noordoost USA maken. Een kampvuurtje en een paar spelletjes sluiten de dag weer af. Morgen Acadia park in.

1. Wat een geweldige afwisselende reis maken jullie. Prachtig hoor die foto's van elanden en het huis van Stephen King, grappig.
    Heel veel plezier weer.

2. En, 900 dollar uitgegeven of kon het deze keer iets minder...?

3. Iets minder.... Susan heeft haar verjaardagscadeau (ipod) gekocht, dat was het duurste. Verder heel, HEEL VEEL kleren!!!!! Die zijn hier veel goedkoper dan in NL.