woensdag 4 juli 2012

DAG 6 - 1000 ISLANDS

Als we vanochtend opstaan is het nog steeds flink bewolkt, maar wel droog. Vandaag willen we een cruise door de 1000 Islands maken en Kingston bezoeken. De één-urige cruise van Ganboats vertrekt bijna op loopafstand van onze camping, dus daar gaan we eerst naar toe. Om 10.30 vertrekt de (volle) boot voor een tocht langs Boldt Castle.
Omdat het 4th of July is, zit de boot behoorlijk vol met Amerikanen, maar we kunnen er nog bij. We zoeken een plekje op het bovendek en als de boot vertrekt is het nog altijd grijs en grauw. We komen langs heel veel kleine eilandjes met kleine en soms hele grote huizen er op. Wat een kasten en kastelen staan er soms op die eilandjes. Het lijkt ons wel wat om hier later ook een huisje op een eilandje te bouwen. Het uiteindelijke doel van deze cruise is om om Boldt Castle heen te varen. Dit kasteel is ooit gebouwd door de eigenaar van het Waldorf Astoria hotel voor zijn vrouw. Doordat zij al overleed voordat het af was, is het nooit bewoond geweest. Als we er omheen varen lijkt het wel een Disney kasteel. Heel mooi en als we daar zijn begint het op te klaren en warmt het weer flink op.
Op de terugweg zien de huizen en eilandjes er nog veel mooier uit in het mooie weer. We varen ook onder de brug door waar we gisteren overheen gereden zijn en komen nog langs de kleinste internationale brug ter wereld. Een brug van een meter of 5 verbindt een Canadees eilandje met een Amerikaans eilandje. Al met al een mooi tochtje, maar we zijn wel blij dat we niet voor de 2 ½ uur durende cruise gekozen hebben. Als we van de boot af komen zoeken we in Gananoque een supermarkt op en halen weer de broodnodige boodschappen. Als we door de supermarkt lopen, voelt Iris zich steeds slechter. De warmte, drukte, tijdverschil en (te weinig) slapen begint zijn tol te eisen. We zien dan ook (helaas) af van een bezoek aan Kingston en gaan terug naar de camping. Iris kruipt haar bed in en de rest spendeert de middag aan het zwembad. Iris komt uiteindelijk ook nog even zwemmen als ze flink is opgeknapt van haar powernap. ’s Avonds steken we de barbecue aan en doen we wat spelletjes bij een knapperend vuurtje. De dag gaat vandaag net als het kampvuurtje langzaam uit.

1. Wij zijn er ook klaar voor, vanavond gaat de reis beginnen met een Taxi dan met de trein en dan de Plane..... Zuid Afrika Here we Come.

Ingrid, Sven en Bernhard

2. Snel weer opknappen Iris. Laat je niet gek maken door je ouders die (natuurlijk) een overvol reis-schema hebben! Een gezonde trip verder! Grtz