maandag 16 juli 2012

DAG 17 - SUSANS VERJAARDAG EN FUNDY PARK

Vandaag is de eerste dag dat we de deur open doen en dat het weer een beetje Nederlands is. Het is betrokken en redelijk koel, maar nog wel warm genoeg voor een korte broek. Vandaag is Susan jarig en wordt 10 jaar! Daarom mogen ze vandaag eerst
lekker uitslapen en maken we Susan wakker met een ‘Er is er een jarig, hoera, hoera’. Na het grote kado (iPod) hebben we nog wat kleine kadootjes (bedeltje en oorbelletjes). We ontbijten en de wolken breken al weer open. Het wordt weer mooi weer vandaag. We rijden naar een Tim Hortons en daar eten we Susans verjaardag taartje. Ze kiest een chocolate chip muffin uit en we zetten er een kaarsje in. Daarna rijden we naar de Walmart, want we hebben weer het een en ander nodig. Alleen gaat deze pas om 12.00 uur open en dus spelen we op de parkeerplaats een half uurtje een spelletje tot hij open gaat. Vervolgens is Fundy National Park het volgende doel. Het is maar een uurtje rijden, dus we zijn er om een uur of 2. De voorkeurs camping is vol, dus het wordt de tweede keus; Chignecto campground. Het blijkt echter een fantastisch mooie camping te zijn, midden in de bossen en met veel privacy. We doen een snelle lunch met soep en eitjes en gaan verder het park in. Vanmiddag willen we Matthews Head Trail wandelen, een 4,5 km wandeling langs de (stijle) kust. We
overleggen even met de meisjes, maar die zien dat ook wel zitten. Het is een kwartiertje rijden van de camping en we zetten de camper op de parkeerplaats. De wandeling voert ons eerst door dichte bossen met zowel loof- als naaldbomen. We zien verschillende eekhoorntjes, en het is er echt prachtig groen. Het begin gaat flink naar beneden, dus we moeten ook nog een keer flink omhoog. Na ongeveer 1½ km komen we bij de kust uit. De uitzichten zijn echt adembenemend! Wat een mooie kustlijn. Vanaf het water loopt het een meter of 50 loodrecht omhoog, met af en toe een soort strandje er tussen. Het is eb als we er lopen dus we zien ook al wat eilandjes
die bij eb meer rotsen zijn. Onderweg komen we 3 keer andere mensen tegen. Zo onder de bomen is het een prima temperatuurtje. Als we verder lopen komen we nog een keer of 3 een mooi uitzicht over de kust tegen. Dan lopen we weer landinwaarts. De laatste kilometer had er van Iris wel vanaf gemogen, maar Susan stapt lekker door. Ongeveer 2 uur en een kwartier nadat we begonnen zijn, zien we de camper weer staan. Moe en voldaan gaan we even lekker zitten en eten een ijsje. Daarna rijden we weer terug naar de camping. We steken de barbecue aan en genieten van een lekkere sparerib en spiesjes. Het kampvuur gaat nog even aan bij een lekker bakkie koffie. Morgenochtend blijven we nog in het park en daarna rijden we naar Hopewell Rocks en zoeken daar een camping.

1. Gefeliciteerd vanuit zuid afrika. We eten er een lekker taartje extra voor. Sven had een chocolade taart samen met papa,mama een carotcake samen met Rueben. Je weet hoe groot de stukken zijn. We waren vandaag in Hermanus om walvussen te zien en...we hebben ze gezien, wel vanaf de kant maar toch, we hebben zelfs fotos maar wel goed kijken. Maar we hebben nog een paar kansen later. In ieder geval veel plezier met je verjaardag. Groetjes van ons allemaal.

2. Gefeliciteerd vanuit zuid afrika. We eten er een lekker taartje extra voor. Sven had een chocolade taart samen met papa,mama een carotcake samen met Rueben. Je weet hoe groot de stukken zijn. We waren vandaag in Hermanus om walvussen te zien en...we hebben ze gezien, wel vanaf de kant maar toch, we hebben zelfs fotos maar wel goed kijken. Maar we hebben nog een paar kansen later. In ieder geval veel plezier met je verjaardag. Groetjes van ons allemaal.

3. lekker die spareribs! Gefeliciteerd met Susan en geef d'r een dikke knuf van mij