maandag 2 juli 2012

DAG 4 - NIAGARA FALLS

Vandaag zijn we niet al te laat opgestaan, want we willen de drukte voor zijn bij de Maid of the Mist. Het plan was om de eerste boot te nemen om 9.00 uur, maar dat is niet helemaal gelukt. Uiteindelijk waren we er rond een uur of 10. We hebben eerst even rustig naar de watervallen gekeken.
Ziet er toch weer anders uit dan ’s avonds. Het is echt een schitterend gezicht om van een afstandje naar de watervallen te kijken. We zijn dan ook zeer benieuwd hoe ze er van dichtbij uit zien. We gaan dus snel naar de Maid of the Mist en tot onze verbazing kunnen we zo doorlopen de boot op. Uiteraard niet voordat we ons in de blauwe regenjassen gehesen hebben. Het boottochtje duurt maar een half uurtje en gaat eerst naar de American Falls en daarna naar de spectaculairdere Horseshoe Falls. Ongelooflijk wat een geweld als al dat water naar beneden dendert. Als we echt dichtbij komen, zitten we eigenlijk gewoon midden in een soort regenbui. De regenjassen zijn niet voor niets en we worden ondanks de regenjassen behoorlijk nat.
Dat geeft verder niets, want het is behoorlijk warm vandaag. Het maakt echt indruk om zo dicht bij dat natuurgeweld te zijn! Als we weer aangemeerd zijn, lopen we Clifton Hill op, waar alle kermis-achtige attracties zitten. Het is eigenlijk een soort groot pretpark met wassenbeelden, spookhuizen, karten, etc. Leuk om te zien maar we laten het allemaal aan ons voorbij gaan. Behalve een bezoekje aan de Hershey store. Daar gaan we toch maar even naar binnen en eten een paar lekkere chocolade dingetjes. Vervolgens pakken we de bus naar Table Rock, waar je bovenop de Horseshoe Falls kunt kijken. Je bent dan heel dichtbij en dan zie je pas hoe groot het is en hoeveel water er valt. Bovendien loop je in een soort continue waterspray wat erg lekker is met dat warme weer.
Het plan om Journey behind the Falls te doen laten we varen als blijkt dat daar een wachttijd is van ruim anderhalf uur. We pakken de bus terug naar de camping en na een powernap duiken we nog even lekker het zwembad in. In het campingrestaurant bestellen we nog chicken wings en frietjes. Vanavond duiken we niet te laat in bed, want het was een vermoeiende dag, maar wel superleuk. Morgen een reisdag, dan gaan we een camping zoeken in de buurt van de 1000 Islands.

1. Heerlijk dagje zo te lezen! Journey behind the falls is leuk, maar geen 1,5 uur wachten waard!
    Geniet ze nog!

2. Mooie foto's zeg. Echt gaaf om dat van zo dichtbij te zien!

3. Leuk dat jullie vandaag wat meer van de Falls hebben kunnen genieten. Enne... foto's van t vuurwerk??

4. Wel vuurwerk fotoos gemaakt, maar komt nooit goed uit op de foto!

5. Haha, we waren er zelfs op dezelfde dag! Wat een toeval zeg! Dan weet ik hoe druk het was. Erg extreem, wij waren er rond 14u pas. Was vast drukker dan 's ochtends!